tisdag 6 juli 2010

Balkongpiff

Sitter och letar efter bra inspirationsbilder på hur man kan göra för att få balkongen lite mer inbjudande. Just nu drömmer jag mig bort bland stora grupperingar med rottingmöbler på en terrass som är minst 40 kvm med utsikt över det glittrande på havet. Självklart sitter jag i min fina grupp med ett glas rosé och läser senaste numret av Elle...


Bilderna: svenssons i lammhult

men tyvärr verkligheten är en helt annan...

...närmare bestämt en liten balkong på max 6 kvm med avskavd röd färg på räcket, vita plastmöbler med ett par randiga, fruktansvärt fula, dynor som går i färgerna gult, grönt, blått och vitt. Samt tre zinkhinkar där samtliga blommor är stendöda! Utsikten är väl si så där, ser ner på parkeringen eller in i grannarnas trädgårdar där de kan gå och pyssla i sina trädgårdar eller sätta upp fina trädgårdsmöbler utan att tänka på om de verkligne får plats med fler än två stolar. Åh vad jag längtar efter en egen trädgård att gå och pyssla och dona i.

Stolarna ovan, forest, står högt upp på min önskelista. Tänk att ha karmstolarna i svart till ett lite större mastigare betongbord. Tyvärr är priset lite för högt men vem vet.

Hittade lite andra bilder när jag kollade runt på Elle interiörs hemsida. Skulle vilja kunna dela upp balkongen i två "rum". Där jag kan ha både ett bord med stolar för att kunna sitta och äta ex men så vill jag också ha en hörna med två stolar som man bara slappar i, sitter och läser en bok eller solar exempelvis.


Balkongmöblerna får gärna gå i lite mörkare färger eftersom fasaden på huset är vitt och så är det behagligt för ögat att sitta vid ett mörkare bord istället. Gärna olivträdet ovan som lite avdelar och ett par av stolarna nedanför. Ja varför inte, nu ska här mätas och planeras.



Det är hög tid att ta tag i balkongen i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar