onsdag 28 juli 2010

LILL LÖRDAG

Mer än halva veckan avklarad och resan närmar sig med storm steg! Igår var jag iväg på jakt efter en ny resväska i storleken större. Här hemma har vi bara en stor resväska och har tidigare lånat av släkten när vi gjort några resor men nu tror jag att det är dax att införskaffa en ytterligare. Alternativet är att packa mindre och ta en liten väska...men det är inget alternativ här i vår lilla familj! Valet står mellan Samsonite eller Carlton. Vill ju att den ska vara fin samtidigt som den ska väga så lite som möjligt! (Prio ett är nog att den är fin...hihi). Jakten fortsätter. Det lutar åt Samsonite, den hade ju trots allt 10 års garanti mot Carltons 5 år..sen hittade jag en som föll mig i smaken!

Är hemma en snabbsväng efter jobbet för att byta om och piffa till mig lite för kvällen ska tillbringas med bästa vännen över en middag och kanske ett par glas vin på en uteservering här i staden. Vädret håller faktiskt i sig, fortfarande sol och varmt men tydligen skulle regnet komma imorgon. Själv hoppas jag att morgondagen är regnfri för jag tänkte ta en till ledig dag...mjuk starta min semester!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar