söndag 25 juli 2010

Regn regn regn


Ja regnet fortsätter ösa ner här i stan, har knappt gått utanför dörren idag. Istället sitter jag och kollar igenom gamla bilder som jag har sparat på datorn. Lite ögongodis... hittade denna bilden nedan på ett mysigt kök från Sköna hem.


Bilden påminner mig om ett hus ritat av Trivselhus.


Kostar ju inget att drömma iaf...

Huset ovan är ett Country house från Trivselhus, kan se mer av det här. Är ett av mina drömhus faktiskt. Ett 1,5 plans hus på ca 260 kvm med stora sällskapsytor. Huset går i lantlig stil och man kan nästan uppleva vinkeln med köket som en kyrka med alla fönster och det höga taken. Gillar hur de har delat av rummet med en kamin i mitten, fast varför inte gjort så att man kan se den sprakande brasan från båda hållen?

Hoppas att inom ett par år få bygga mitt drömhus och Trivselhus har många bra alternativ. Gillar deras olika serier. Allt från de minimalistiska och raka formerna till de lite mer ombonade och lantliga stuket. Själv gillar jag deras New England hus men också Scandinavian blond serien. Ja det finns hur många fina som helst!

Nu ska jag försöka slita mig från alla fina bilder och husskisser för att försöka laga till något gott. Får försöka få ut så mycket som möjligt av helgen för imorgon väntar en ny arbetsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar