fredag 13 augusti 2010

GRATTIS VÄNNEN

Ett STORT grattis till min fina vän som igår morse fick en dotter. Så fin var hon! Väntar tills dom kommer hem från BB och tills vi får träffa familjen.


Gårdagen tillbringade jag och kärleken dagen i underbara Göteborg. Önskar jag hade en mysig lägenhet där nere, gärna i Vasastaden! Läste min utbildning där på universitetet men bodde aldrig där under tiden utan valde istället att pendla. Nu skulle jag gärna flytta ner och bosätta mig där! Strosa runt på kullerstensgatorna, handla fredagsmys inne på saluhallen, jogga runt Liseberg och höra alla glada skratt, gå och dela på en kärleksbulle för två, besöka de mysiga restaurangerna i Linné... men för tillfället för jag nöja mig med att pendla en timme om jag ska uppleva detta (dock kanske inte joggingturen!)

Blev inte jättemycket shoppat men en liten påse från Ikea fick vi allt med oss hem. Går inte att gå in på Ikea utan att köpa någonting. Följer alltid med en påse värmeljus eller ett paket batterier, någon kudde eller filt, lite glödlampor...ja lite av varje! Inget större följde med oss hem iaf men jag tittade på lampan som jag tidigare skrivit om som var lite i stil med lampan från DAY. Den var absolut en lampa som jag skulle kunna tänka tänka mig, för 499 kronor var det ett bra alternativ.

Lampa Åsele från Ikea 499 :-

Lampa från DAY ca 3 300 :-

Lampa från DAY ca 2500 :-

Kanske är det från DAY som Ikea hämtat inspirationen tills sin lampa??? skulle så vara fallet förstår jag dom. DAY har helt underbara saker!

Ytterligare en sak jag såg i går som jag tycker att jag känner igen från ett annat märke är denna ljushållare från Ikea,

Är den inte lite lik Röshults marschallhållare?



Det är det som är så bra med Ikea. De hämtar inspiration som de sedan tyder på sitt sätt och tar fram många snygga produkter till mycket bra priser. Det finns något för alla på Ikea. Perfekt om man inte väll lägga jättemycket pengar på exempelvis en lampa men ändå vill ha det där snygga, det går att hitta på Ikea!

Nu ska jag ta fram lite frukost till mig och kärleken. Idag ska vi åka och hälsa på hans syster och familj. Jättemysigt ska detta bli! Ska passa på att besöka en av mina favorit ställe i den staden, mer om detta får ni veta senare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar