måndag 30 augusti 2010

PIA WALLÈN VS. KLIPPAN

Blev hemgång lite tidigare idag! Får passa på eftersom mitt "sommarschema" slutar nu den första september och då blir det vanliga40 timmars veckor igen (juni-augusti 34 timmars veckor). HAr precis slängt i mig lite mellanmål och ska strax ta cykeln ner till mitt gym för lite träning ska också prova på zumba som tydligen är vårens/höstens stora träningsform. Vet inte om det passar mig men lite variation på träningen kan ju bara göra gott!

Nu när hösten kommer och ljus ska tändas på kvällarna, kylan kryper in och det blir många koppar te så kom jag i helgen fram till att vi behöver köpa fler filtar till soffan. Dels för att en ny filt kan få hela soffan att ändra utseende. Så om man är trött på den gamla soffan köp en ny filt och lägg lite snyggt. Tillsammans med ett par snygga kuddar så kan hela ditt rum ha fått ett nytt utseende! Överst på min önskelista vad gäller filtar är den klassiska filten från Pia Wallén "crux"

Hur fin är det inte...men smakar det så kostar det ju och 6000 kr! Alternativet är att köpa ytterligare en av klippans filtar som jag tidigare har visat. De har också mycket fint! Alternativet är stjärnsund som också har korsen i filten, fast mycket mycket mindre och liten annan form men till en fjärdedel av priset ungefär...

Ja vi får väl se om det blir någon ny filt eller inte till soffan och om så är fallet så hoppas jag innerligt att det blir en crux! Hörde förresten yppas att en inredningsbutik i min stad nu kanske ska börja sälja kartell, jippi!!!

Ha en fortsatt bra eftermiddag i det underbara höstvädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar