tisdag 17 augusti 2010

Pysseldag


Tillbaka hemma igen efter en minitripp upp till Norge ett par dagar. Eftersom regnet öste ner här hemma packade vi ihop våra kängor och tält och åkte upp till Jotunheimen och tillbringade ett par soliga dagar. Efter två nätter i tält och en vandring upp på en hög topp på ca 2400 m (!) och en lång bilfärd hem på 6-7 timmar har vi idag bara haft en slappar dag. Tar på krafterna att vara ute i det vilda utan en riktig toalett eller utan dusch.

Min inspirations pärm

Slappar dagen har tillbringats vid köksbordet med min "pysselpärm". Ett bra tips för er som precis som jag inte har hjärta att slänga alla gamla inredningstidningar utan samlar dessa på hög, klipp ut det som ni tycker är fint och klistra in i en pärm. Perfekt de dagar som du saknar inspiration eller då du bara vill bläddra och titta på fina saker! Jag har gjort en egen framsida till min pärm där jag vill visa vad den som öppnar pärmen kommer att mötas av samtidigt som jag själv blir sugen att öppna pärmen flera gånger om. För vem gillade inte klippböcker när de var små? Nu har jag bestämt mig för att bara spara de senaste numren av varje tidning, principen "en ny in, en gammal ut" gäller här hemma nu!

Nu ska jag fortsätta pysslandet här, har ett par tidningar att ta igen..principen har inte riktigt satt sig ännu men till mitt försvar kommer det ut nya tidningar hela tiden!

Fortsatt trevlig kväll allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar