söndag 29 augusti 2010

UNDERBARA SÖNDAG

Vilken underbart fin morgon! Klev precis upp och möttes av en strålande sol, inte ett moln på himlen och helt vindstilla. Det kan ju inte bli bättre! Nu blev jag riktigt glad att vi valde att inte åka ut och plocka svamp igår eftersom regnet öste ner och det även åskade. Men idag är det en perfekt dag för att packa ner en fikakorg och ta på sig stövlarna för en tur ut i skogen. Vilken himla tur att jag bakade stora goda kanelbullar i går också! Ibland ska man ha tur!

Titta och njut av detta underbara hem...

Bilder lånade från Sköna hem

...är det inte helt fantastiskt. Vart ifrån? Danmark så klart och det tillhör formgivaren Tine K.

Djupet på fönsterna är helt underbart, något som jag verkligen vill ha när jag själv skaffar hus. Skulle kunna tänka mig att flytta in i detta fantastiska hus, rakt av! Trots att husets alla väggar är vita och de flesta golv så har hon lyckats skapa en bra kontrast genom att blanda upp med rottingmöblerna, stora mörka soffan och i sovrummet med det mörka överkasten. Hon får in en varm ton och får bort en avskalade minimalistiska känslan samtidigt som huset upplevs mycket luftigt och lätt. Jättefint är det!

Det var dagens inspirationsbilder! Nu ska jag bege mig ut på en promenad innan det blir frukost och ut i skogen. Känns som om det kan bli en sådan fantastisk höstdag där lite kyla hänger i luften men samtidigt bränner solen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar