onsdag 22 september 2010

ÄLGHORN

Idag har huvudet arbetat 110%. Kreativiteten flödar känns det som. På lunchrasten idag sprang jag in i loppisbutiken som jag tidigare pratade om och väl där hittade jag ett älghorn som jag blev super förtjust i. Har hela tiden haft en bild i huvudet från en inredningstidning där ett de hade ett ommålat horn på väggen i ett hemma-hos-reportage. Samtidigt är ju sambon också snart jägare så varför inte slå två flugor i en smäll. Ett horn fick följa med hem iaf och nu har jag precis målat det i en högblank svart färg. Jag tror det kommer bli toppen, en rolig sak som definitivt kommer få uppmärksamhet och jag vet precis var jag ska placera det! Bild kommer när den väl kommit på plats!!!


Hittade denna fina bild på Sköna hem. Från en aknktihandlares villa. Hela köket känns så ombonat och mysigt, ett kök där hela familjen samlas på eftermiddagarna och kvällarna. Finns plats där barnen kan göra läxor utan att vara ivägen när föräldrarna lagar mat eller sitter och bloggar vid det stora köksbordet, tonårsdottern kanske kryper upp i kökssoffan och läser senaste nummret av cosmo. Ja, vem vet men jag får en sån känsla av att det är ett hem i rörelse där det verkligen finns plats för sällskap och aktiviteter.
Nu blir det en kvällspromenad innan det börjar skymma alldeles för mycket! God kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar