onsdag 8 september 2010

FATBOY

Låga dagar på jobbet har det blivit denna veckan så tyvärr har bloggen hamnat lite i skymundan. Är så himla mycket man ska hinna med på dagarna förutom jobbet!

Men när jag var på konferens förra veckan så hade kursgården inrett ett rum som en form av "relax rum". Väggarna var vita och också golvet men med en heltäckningsmatta och här inne hade de fyra stycken sittsäckar från Fatboy som man kunde sjunka ner i! Till detta hade de också någon form av kombinations bord/sittpall i någon skumgummi form med en liknande form av Aalvar altos underbara vas från Iittala. Har inte tidigare brytt mig om dessa "säckar" utan mer sett det som en puff att köpa sedan när det kommer barn. Visserligen har jag velat ha Headdemock hängmattan men då den tar upp hela vår balkong har detta inte varit aktuellt! De var ju kanon skönt att bara kasta sig ner och vila lite efter lunchen eller på de kort pauserna man hade och vilket härligt socialt rum det blev! Väldigt lyckat!!! Så här ska det beställas säckar, vet bara inte om man ska köra på "originalen" eller istället "Buggle Up" sittsäck? Det bästa med säckarna är att du också kan ha dom (vissa av modellerna) ute utan att de blir fula eller tar skada av regnet! Ytterligare ett plus!

Nu blir det lite hushållssysslor här innan jag bänkar mig framför tv, var mycket bra idag som började! Måste beställa en ny telefon idag också, har lite att beta av på "to do" listan innan det blir soffan insåg jag nu...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar