lördag 11 september 2010

GUSTAVSBERG

Äntligen helg! Jag är en riktig frukostmänniska och älskar att duka upp med mycket gott till frukost, kokta ägg, gärna nybakat bröd, färskpressad juice, en kopp te och gärna gärna hemma gjord yoghurt! Gärna sitta i ett par timmar med morgontidningen och bläddra också och fundera på vart dagen ska ta vägen! Åt den bästa frukostbuffén förra lördagen när jag var nere i Göteborg. Ett mysigt fik som heter Fröken Olsson. Åh vilken njutning!


Igår påväg hem från jobbet svängde jag förbi Mio för att hämta katalogen som inte skickats hem till mig. Brukar alltid få den men inte nu så en snabb sväng blev det. Av de stora möbelkedjorna här i stan så tycker jag att Mio står sig bäst. Såg också att de nu hade börjat sälja Himla som gör underbara sängkläder! När jag sedan bläddrade i katalogen när jag kom hem fick jag se kaffekoppen Zebra som påminner fruktansvärt mycket om Gustavsbergs underbara koppar med decoren Sailor.

Bild lånad från Gustavsbergs porslinsfabrik.se

Kopparna är ljuvliga, perfekta frukostkoppar! Jag har inte sett kopparna från Mio i butik så jag vet inte riktigt hur de står sig i förhållande till ovan Gustavsberg men absolut ett alternativ för den som inte vill lägga ner så mycket pengar. Kostade bara 49 kr! Själv väljer jag klassikern och då gärna i rött!

Idag ska jag göra ett återbesök på mio, hittade en fin kudde som ska få följa med hem. Visar senare! men jag ska också besöka en annan möbelbutik i en närliggande stad som jag hörde sålde Kartell och Eeames, vi får se vad som kan få följa med hem därifrån...

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar