lördag 25 september 2010

SHOPPINGTIPS I GÖTEBORG

Äntligen delar jag med mig av de bästa inredningsbutikerna i Göteborg som jag alltid besöker när jag är där. Listan kommer att uppdateras med fler bra butiker men just nu är dessa favvo butikerna.
Bilder lånade från respektive butiks hemsida

Svenssons i Lammhult
Järntorget 2


”Butiken med det mesta från de bästa” Butiken med sortiment från Bruno Mathsson, Alessi, Kartell, Swedesen, Louis Poulsen, Pia Wallén, Röshults, Tolix och många fler. Väl värt ett besök om du är i Linné. Och på väg tillbaka in till stan passa på att strosa genom Haga!

Norrgavel
Magasinsgatan 22


Möbler som är gjorda i naturmaterial där du själv väljer utseendet på din möbel genom val av träslag, ytbehandlingar och textiler.

Grandmás
Vallgatan 36 i Grand passage


Butik i New England stil med möbler och inredning från b.la. Mateus, Bruka, Vipp, Green Gate, Tove Adman, Lexingtonm, Oliver Furniture m.fl. Så fort jag hade lite tid över på väg till tåget när jag läste i Göteborg så hoppade jag in här!


NK Hem & Inredning
Östra Hamngatan 42


Märken så som audio video, marimekko, röshults, design house stockholm. Stilfullt och klassisk precis som de övriga avdelningarna på NK. För dig som gillar stilfullt och

Casa Linné
Kungstorget 5


För dig som älskar den lantliga inredningen och shabby chic så är detta en butik som måste besökas. Otroligt fina detaljer och möbler.


Är ni i Göteborg passa på att kika in i butikerna, ni kommer garanterat att hitta en eller annan sak son hamnar på önskelistan! Nu ska jga åka till min lillasyster och ge henne en kaffebryggare som vi har köpt i inflyttningspresent till henne och hennes lilla lya på 25 kvm. En överraskning i går var att jag fick veta att kärleken kommer hem i kväll. Hade tydligen blivit klara tidigare...Lycka!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar