fredag 15 oktober 2010

DETALJER

Äntligen helg och det är strålande väder ute! Kan det bli bättre höstväder än när solen strålar fullt ut och värmen men det är ändå kallt i luften. Älskar det!



Visar lite bilder som jag hittade på Sköna Hem. Det tydliga i bilderna är hur mycket de små detaljerna påverkar helheten. Att man med enkla knep och fiffiga lösningar kan skapa ett levande hem. Paret har gjort en hel del själva, vilket måste kännas extra bra när de kryper upp i soffan och nöjt kan kolla på resultatet!

Denna vedkorg/hylla är egen designad. Mycket snygg lösning istället för en vanlig korg eller liknande som ställs på golvet! Gillar blomman i hörnet väldigt mycket, speciellt krukan. En annan variant av den vanliga vedkorgen som kan skymtas i de flesta hem.

Trappan har mannen i huset själv svetsat ihop på tre dagar...


Underbart rum, vilket mys loft! Här har de utnyttjat väggytan maximalt, trots en liten yta med snedtak där en vanlig byrå eller hylla knappt skulle få plats, kan de nu placera en hel del böcker. Jag tycker att rummet upplevs ombonat när man ser denna vägg och det är ett super bra tips för den som har en liten plats med ett liknande tak. Det rymmer mer än vad man kan tro!


Istället för en vanlig sänggavel har de klätt väggen med liggande panel, mycket enkelt och stilrent. Blir man trött på det vita och känner för en förändring är det bara att ta fram färgburken och börja måla! Jag tycker inte att man behöver krångla till det utan sätter man upp en sådan vägg så krävs det oftast inte så jättemycket på väggarna för att mjuka upp rummet.

Nu ska jag ta på mig stövlarna och ta mig en promenad i det fina höstvädret innan det är dags att börja med fredagsmyset. För det är ju veckans bästa dag idag och här hemma har vi bunkrat upp med godsaker!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar