lördag 2 oktober 2010

PÅ UTFLYKT MED BÄSTA VÄNNEN

Vilken besvikelse mässan var! Hade inte jättestora förväntningar på Hem & Hälsomässan som vi var på idag men det var inte alls bra och efter en timme tog vi och åkte och shoppade istället. Jag var mest intresserad av husleverantörernas utbud och hjälp men dels så var dte knappt några där och de som fanns var inte alls intresserade av att lägga tiden på oss. Vet inte om det är att man ser ung ut eller att sambon inte var med som gjorde att de knappt pratade med oss. Efter att en leverantör fick veta att kompisen precis byggt hus och att jag stod i tomtkö så började han presentera deras utbud. Nja, inte mycket att ha! Desto mer hade stadens butiker att bjuda på och riktigt god fika hann vi också med.

Imorgon kommer kärleken hem i alla fall, ska bli sååå skönt! Kvällen får jag ju dock tillbringa själv men har tänkt att mysa till det lite med en bit god mat och lite sött till efterrätt...idag igen! Var hemma hos föräldrarna igår och fick underbart god mat lagat av bästa kocken, pappsen!

Älghornet som jag tidigare skrev om blev en succé! Dock måste jag erkänna att det var tydligen ett renhorn jag köpte (!!!). Ingen koll, men det blev bra i alla fall och nu pryder det en av väggarna här hemma. Vad tycks?

Pryder väggen vid min läshörna. Väntar på ett brickbord med svarta ben och en stor plåtbricka ska ta plats här men så länge får det lilla bordet fylla ut. Vasen är den klassiska höga av Alvar Aalto och kandelabern kommer från Georg Jensen. Golvlampa från Ikea och kudden är från Svensk Tenn. Alvar Aalto är en av mina favoriter och förekommer mycket här hemma. Kommer lägga upp fler bilder senare men nu blir det lite läsning i Plazas jubileumsnummer!

Ha en mysig kväll allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar