torsdag 2 december 2010

2:A DECEMBER


GOD KVÄLL

Redan 2:a december, vad fort det går! Bilden från hemmet ovanför har jag väntat ett tag på att Bo Bedre skulle lägga ut på sin hemsida. Reportaget från detta underbara Danska hem är med i Bo Bedres julnummer som kom ut för ett par veckor sedan. Jag tycker att det är helt fantastiskt, skulle kunna tänka mig en copy, rakt över! Tänk de stora fönsterpartierna som släpper in ett enormt ljusflöde. Huset är egentligen alldeles för modernt för min smak men genom möbleringen och val av material tycker jag att de har kommit ifrån den minimalistiska hårt avskalade intrycket som lätt kan uppstå. Titta och njut på alla fina bilder... (det blev en del)


För min del får det gärna vara en lite fylligare gran, gärna ädelgran! Kolla vad fint med de olika skinnen som de har slängt ut på golvet

Ljust och luftigt, helt underbart! Undra bara hur kul det är att putsa alla fönster =)

På en tidigare bild kunde vi se hur de hade placerat ut två ljuslyktor på golvet också i par precis som skåpen. Skapar en effekt och markerar på ett tydligare sätt.

En öppen spis i sovrummet vill jag också ha, hur lyxigt som helst. Går ju att göra som i detta fall och bara elda med ljus, blir mysigt det också.


Det som många glömmer av är att också dekorera utsidan. Minst lika viktigt, speciellt utanför entrén och på vägen dit. En välkomnande entré gör riktigt mycket, räcker med att ställa ut några krukor med planteringar i och en lykta. Eller varför inte en korg med röda vinteräpplen och lite granris så här i juletider. Gästerna uppskattar det mer än vad man tror!

I dag har jag faktiskt gjort någon roligt efter jobbet. Var i väg och köpte mig ett gotländskt fårskinn. I en ljusgrå nyans med många skiftningar, lite längre hår. Superfin! Ska försöka hinna ta ett kort i morgon när det är ljust om jag inte kommer hem allt för sent. Imorgon är det ju veckans bästa dag, åhhh längtar tills helgen kommer. Behöver vara lite ledigt! Dock är helgen (precis som alla helger framöver) fullspäckad med kalas och goda vänner.

Nu väntar sängen för jag är supertrött efter dessa långa arbetsdagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar