torsdag 6 januari 2011

DANSKDESIGN.NU

Har tillbringat morgonen med en lång och stor frukost samtidigt som jag surfat runt på olika sidor för att hitta lite köksinspiration. Nu när det är 2011 och julsakerna strax ska packas ner behöver jag få lite tips och idéer till mitt kök. Bor ju i en hyreslägenhet, så tyvärr kan jag inte förändra grunderna utan enbart med textilier och accessoarer. Men hade jag varit i köksbytar tag så hade detta köket nedan varit en av inspirationskällorna. Hur härligt är det inte? Så underbart, stort och rymligt med fantastiska fönster. Inte mycket skåp heller utan de har satsat på ett luftigt och stilrent kök utan krusiduller. Snyggt det är att bryta av allt det ljusa med ett riktigt robust valnötskök. Tycker att jag ser mer och mer att folk börjar ta in det mörka och kraftiga träslagen när det är dags för renoveringar.


Bilderna kommer från Bo bedre

När jag var inne på danskdesign.nu för att beställa lite nya köksprylar fick jag se dessa otroligt söta miniatyrer av Arne Jacobsens klassiker Svanen och Ägget. Jättefina att ha som en rolig prydnadssak (liiite billigare än normal storleken också...)

Nu ska jag fortsätta dagen med ett besök ute på det stora köpcentret, blir till att lämna tillbaka lite saker som inhandlades i julas.

Ha en bra dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar