onsdag 26 januari 2011

DYRBERG & KERN

Gaaah, det värsta jag vet är att sitta och vänta. Vet att det iblan är ofrånkomligt men har man bokat en tid så ska man inte behöva vänta alldeles för länge utan en förklaring. Själv skulle jag på ett läkarbesök idag, hade tid kl 15.00 så jag fick smita ifrån jobbet lite tidigare, var där och anmälde mig i luckan och betalade i tid. Klockan gick och vid kvart över så frågade jag om det strax var min tur och självklart, läkaren är precis klar med patienten innan. Efter ytterligare en kvart, totalt 30 min efter utsatt tid fick jag nog och gick till anmälningsdisken för att höra om jag kunde få en ny tid. då visar det sig att läkaren glömt bort mig och står och pratar strunt med massa andra. En liten kafferast! Herregud vad irriterad jag blev!!! Speciellt eftersom jag har tokmycket att göra på jobbet. Tycker verkligen att det är nonchalant beteende, herregud som läkare borde du väl ha koll på att det kommer patienter? Tyvärr var det ett superkasst besökt till råga på allt, skrev ut lite recept utan att förklara och när jag frågade fick jag bara flyktiga och konstiga svar!
Tog en liten paus från jobbet och kollade in på Sköna Hem. Hittade där ett reportage om grundaren till det underbara smyckesmärket Dyrberg & Kern. Älskar deras smycken, speciellt armbanden! Här är några bilder från grundarens hem...











Konst i all ära men ibland kan det bli liiite för mycket! Gillade däremot köket med de klädda skåpen. Någon form av träskiva som har betsats ljus, tyckte att det bröt av fint och gav de vita luckorna en mild kontrast. Hade nog faktiskt förväntat mig lite mer egentligen...men så kan det vara. Bra att det inte är förutsägbart ändå!
Pausen över, nu åter till arbetet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar