tisdag 3 maj 2011

SNÖ, HAGEL OCH LITE SOLSKEN

Herregud, imorse när jag klev ut genom ytterdörren iklädd min trenchcoat och söta små ballerina skor möts jag av massa snö. Kunde inte göra annat än att stå och gapa som en fågelholk...snö? Tack och lov övergick det inom kort till hagel och en massa regn för att nu på eftermiddagen spricka upp i sol.

Just nu håller jag och en kompis på för fullt med att analysera och räkna fram och tillbaka för att se om vi skulle kunna förverkliga en dröm. Handlar om en ganska stor investering för vår del, inte bara pengamässigt utan också tid. Men å andra sidan, tänk att få ha sitt intresse som jobb. Att arbeta för sig själv! Håller både tummar och tår för att detta ska gå i lås...

Hittade denna bild när jag satt och läste aftonbladet på nätet igår. Tänk vad underbart att ha det så i sin trädgård, ett mysigt glashus där man kan duka upp till fina middagar och sen att man kan gå ett par steg utanför och slänga sig ner i en pool hade ju inte varit fel det heller. Tror att denna blir placerad i min inspirationsmapp under "drömmar".

Återigen till budgeterar och affärsplaner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar